DISTRIBUIȚI

De la visul de a avea o casă doar a ta, la momentul când intri în posesia cheilor de la noua locuinţă e un drum lung de parcurs. Pentru cei care încă mai visează, dar şi pentru cei care au decis că e momentul pentru pasul important, vom prezenta în continuare principalele etape în obţinerea un credit prin programul „Prima Casă”.

Primul pas îl reprezintă vizita la bancă şi poate avea loc înainte sau după alegerea locuinţei pe care vrei să o achiziţionezi. La această primă întâlnire, vei afla care sunt documentele necesare pentru întocmirea dosarului de credit şi dacă, după o primă evaluare, denumită „prescoring”, poţi obţine sau nu creditarea dorită, cu menţiunea că această evaluare nu este definitivă, decizia finală fiind luată în urma analizei dosarului de credit.

În continuare, vei prezenta la bancă documentaţia necesară constând, de regulă, în:

  • Acte de identitate (pentru titular şi coplătitori);
  • Certificat de căsătorie sau hotărâre de divorţ, dacă este cazul;
  • Documente care atestă veniturile pentru solicitant şi coplătitori;
  • Documente privind alte credite pe care solicitantul le are la alte bănci, după caz;
  • Declaraţie pe proprie răspundere autentificată cu privire la faptul că, la data solicitării creditului, nu posezi, singur/ă sau împreună cu soţul sau soţia, o locuinţă, sau deţii în proprietate exclusivă ori împreună cu soţul sau soţia o locuinţă care nu a fost dobândită prin programul „Prima Casă”, cu suprafaţă mai mică de 50 m2;
  • Dovada constituirii avansului;
  • Contract/antecontract de vânzare-cumpărare pentru imobilul finanţat, din care reiese valoarea de vânzare a locuinţei, modalitatea de plată etc.;
  • Declaraţie pe proprie răspundere a vânzătorului cu privire la faptul că imobilul nu este revendicat şi că nu face obiectul unui litigiu;
  • Extrase din cartea funciară privind înscrierea proprietăţii;
  • Raportul de evaluare pentru imobilul care urmează a fi achiziţionat;
  • Certificat de eficienţă energetică;
  • Poliţa de asigurare;
  • Cerere de credit completată şi semnată de titular şi coplătitori, după caz.

Dacă dosarul este aprobat în conformitate cu normele interne ale băncii, acesta pleacă la Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, unde dosarul este analizat de către reprezentanţii acestuia. Ulterior, în termen de 5 zile lucrătoare, FNGCIMM comunică decizia de acordare a garanţiei şi emite factura pentru achitarea comisionului de garantare, pe care banca trebuie s-o achite.

În continuare, se încheie şi se cesionează în favoarea statului poliţa de asigurare extinsă pentru imobilul finanţat prin credit. Clientul va semna contractul de credit cu banca, după care banca şi clientul trebuie să semneze contractul de garantare emis de FNGCIMM, remis ulterior către Fond pentru  fi semnat.

La final, banca pune la dispoziţie creditul, iar beneficiarul poate semna contractul de vânzare-cumpărare.

Întreg procesul de aprobare a creditului „Prima Casă” durează aproximativ 4 săptămâni şi, aşa cum se poate deduce, necesită mult efort şi timp liber. Apelând însă la serviciile unui broker de credite bancare, acest demers se uşurează considerabil, iar drumul spre casa ta de vis va fi mult mai scurt. Dacă mâine te-ai hotărî să-ţi cumperi o casă, tu ce drum ai alege?

– II –

Pentru a emite o cerere de împrumut sau pentru a afla mai multe informații despre creditele bancare, vă rugăm, să accesați categoria CONTACT, să ne scrieți pe adresa de e-mail office@avbs.ro sau să ne sunați la numărul de telefon 021. 230. 43. 43.